polerka lakieru

Jeśli zainteresował Cię tytuł artykułu to prawdopodobnie miałeś/miałaś wątpliwą przyjemność odkrycia na swoim samochodzie obcierki podobnej do tej ze zdjęcia. Nie przejmuj się, chociaż wygląda to paskudnie, to w większości przypadków da się to znacząco poprawić polerując lakier, a nawet zlikwidować zupełnie!

1. Rodzaje zarysowań

Aby ocenić czy dane zarysowanie da się zniwelować za pomocą polerki mechanicznej musimy przyjrzeć się bliżej strukturze lakieru. Większość współczesnych samochodów posiada lakier, który w uproszczeniu ma następujące warstwy:

warstwy lakieru

Tak jak na schemacie powyżej wyglądałby idealny stan powłoki lakierniczej bez żadnych uszkodzeń. Jednak jeśli dojdzie do obcierki, nasz przekrój będzie wyglądał mniej więcej tak:

Uszkodzenia w obszarze lakieru bezbarwnego jesteśmy w stanie usunąć za pomocą mechanicznego polerowania lakieru. Podczas polerowania następuje ścieranie części warstwy lakieru bezbarwnego, co powoduje wyrównanie jego poziomu, dlatego płytkie rysy powstałe w tej warstwie można całkowicie usunąć. Rysy głębsze przechodzące poniżej lakieru bezbarwnego lub do podkładu można znacznie zniwelować. W trakcie polerowania ostre krawędzie rys zostają wygładzone, światło odbite od uszkodzenia lakieru ulega większemu rozproszeniu i rysa jest mniej widoczna dla oka.

W przypadku obcierki parkingowej większość rys jest powierzchownych. Poniżej zamieszczam przykłady realizacji, które wykonałem:

2. Przykłady realizacji

obcierka hyundai
W mocnym świetle latarki LED widać, że część głębszych rys pozostała, jednak efekt wizualny jest dużo milszy dla oka 😉
rysy hyundai
Dla porównania uszkodzenie w świetle lampy jarzeniowej.
polerka lakieru
Tutaj przykład przecierki na drzwiach Volkswagena Passata, lakier był bardzo zniszczony, jednocześnie miał wady lakiernicze w postaci łuszczącej się warstwy bezbarwnego (widoczne przy listwie ozdobnej). Mimo to samą przecierkę udało się ładnie wyprowadzić.



Komentowanie tego wpisu zostało zamknięte!